Blog
De laatste artikelen van DataLover
Zo ontdek je waar je klanten afhaken in je webshop funnel
Als webshop eigenaar ken je vast wel dit gevoel: je investeert tijd en geld in marketing, je website krijgt bezoekers, maar de verkopen blijven achter. Ergens in het proces haken ze af. Maar waar precies? En belangrijker nog: hoe kom je daarachter zonder jezelf...
Welk marketingkanaal levert je het meeste op? Zo haal je het uit GA4
Als webshop eigenaar investeer je waarschijnlijk in meerdere marketingkanalen tegelijk. Instagram posts, organisch verkeer uit Google, email marketing, misschien wat Pinterest, en hopelijk ook bezoekers via directe links. Maar welk kanaal levert nou écht het meeste...
Welke producten in jouw webshop verkopen niet en waarom? Zo ontdek je het.
Je stopt tijd, geld en energie in je webshop. Nieuwe producten ontwikkelen, teksten schrijven, foto’s maken, alles netjes categoriseren. Maar hoe vaak neem je écht de tijd om stil te staan bij de vraag: Welke producten werken nu wel – en welke niet? Veel...
Waarom je Instagram wél bezoekers maar geen omzet oplevert
"Ik post elke dag, krijg veel likes en heb duizenden volgers... maar mijn omzet blijft achter." Klinkt bekend? Je bent niet de enige. Tijd om te kijken wat er écht gebeurt. Je krijgt op Instagram veel likes, leuke reacties, groeiende volgers... Maar je webshop-omzet?...
Met Looker Studio eenvoudig inzicht in alle gegevens van je onderneming
Als ondernemer weet je hoe belangrijk het is om grip te hebben op je bedrijfsdata. Maar hoe combineer je al die informatie uit je website, advertenties, e-mailmarketing en sales op een overzichtelijke manier? DataLover specialiseert zich in het bouwen van geavanceerde...
Hoe je met Google Analytics conversies in je webshop optimaliseert
Je steekt tijd, geld en energie in je webshop – maar zie je dat ook terug in je omzet? Het optimaliseren van conversies in je webshop draait niet alleen om meer bezoekers aantrekken, maar vooral om méér halen uit je bestaande verkeer. Google Analytics (GA4) is dé...
SEO meten met Google Analytics: belangrijkste statistieken voor je website
Wil je weten hoe goed jouw website presteert in Google en welke SEO-inspanningen (Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie) echt resultaat opleveren? Google Analytics 4 (GA4) biedt waardevolle inzichten waarmee je jouw SEO-strategie kunt...
Bounce rate vs sessieduur: wat zegt het over je website?
Bij een analyse van je website in Google Analytics 4 (GA4) kom je vaak twee statistieken tegen: de bounce rate en de sessieduur. Hoewel ze beide iets vertellen over hoe bezoekers zich gedragen op je website, worden ze vaak door elkaar gehaald of verkeerd begrepen. In...
De belangrijkste KPI’s in Google Analytics voor websitegroei
Voor een succesvolle website is inzicht in de juiste statistieken essentieel. Deze cijfers, beter bekend als KPI’s (Key Performance Indicators), helpen je bepalen of je website voldoet aan jouw doelen en zijn de basis die nodig is voor groei. Google Analytics is...